FANDOM

12 ważnych praw. Polscy autorzy o prawach dzieci
12 ważnych praw okładka
Informacje
Tytuł książki 12 ważnych praw. Polscy autorzy o prawach dzieci
Autor Wydanie zbiorowe
Ilustrator/-rzy Elżbieta Kidacka
Wydanie Twarda
Inne dostępne wydania -
Dodatkowe informacje
Ilość stron 128
Liczba rozdziałów 12
Kod ISBN 978-83-271-1307-8
Wydawnictwo CED - wydawnictwo
Zalecany wiek Sort 7-9
Patroni
UAM - patronat Kolorowy uniwersytet - patronat Miasto dzieci - patronat Parenting.pl - patronat Maluchy.pl - patronat
Zwiastun
12 ważnych praw00:32

12 ważnych praw. Polscy autorzy o prawach dla dzieci - to zbiorowe wydanie 12 opowiadań o prawach dzieci. Ich autorami są znani polscy autorzy: Anna Onichimowska, Eliza Piotrowska, Joanna Krzyżanek, Anna Sójka, Maria Ewa Letki, Liliana Fabisińska, Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Renata Piątkowska, Maria Szarf, Zofia Stanecka, Marcin Pałasz. Jedno z opowiadań napisała Agnieszka Stelmaszyk.

Książka miała swoją premierę 12 sierpnia 2015 roku.

OpisEdytuj

Dzieci wiedzą, że mają swoje prawa. Dowiadują się o tym w przedszkolu i w szkole. Jak je rozumieją? Czy dostrzegają, że prawa mogą być przywilejami, albo że mogą wiązać się z obowiązkami? W rozmowach z dziećmi o ich prawach pomaga ta książka. W dynamicznych, a czasami także dowcipnych tekstach przedstawia konkretne, bliskie najmłodszym sytuacje. Z łatwością dają się one wykorzystać do pogłębionej refleksji na temat praw dziecka. Dwunastu autorów napisało 12 opowiadań, które opisują kluczowe prawa dzieci. Jest tu prawo do odpoczynku, do wyrażania poglądów i emocji, równouprawnienie, prawo do opieki lekarskiej - i wiele innych. Tematy łatwe i mniej łatwe. Przyjemne i mniej przyjemne. Oto książka, która z jednej strony intryguje i bawi dzieci, a z drugiej wspiera wychowawczy trud rodziców i nauczycieli. Czytajmy ją dzieciom. Zachęcajmy do samodzielnego czytania. Niech małe dzieci wyrosną na prawe, świadome swoich praw i odpowiedzialnie z nich korzystające duże dzieciaki.

Drugi opisEdytuj

Czasami dzięki zabawnej opowieści trudne sprawy stają się proste i zrozumiałe. Znakomici autorzy napisali niebanalną, bez nadęcia i patosu, niezwykle ciepłą książkę dla dzieci o ich prawach. Wszystkie prawa napisane są w formie urokliwych historyjek opatrzone pełnymi detali kolorowymi ilustracjami.

Trzeci opisEdytuj

Ważne prawa: prawo do równouprawnienia, prawo do utrzymywania kontaktu z rodzicami, prawo do wyrażania swoich poglądów, opinii i emocji, prawo do prywatności, prawo do informacji, prawo do życia bez przemocy, prawo do adopcji, prawo do opieki lekarskiej, prawo do właściwych warunków i godnego życia, prawo do nauki, prawo do odpoczynku, prawo do ochrony przed wyzyskiem.

Znakomici autorzy: Liliana Fabisińska, Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Joanna Krzyżanek, Maria Ewa Letki, Anna Onichimowska, Marcin Pałasz, Renata Piąrkowska, Eliza Piotrowska, Anna Sójka, Zofia Stanecka, Agnieszka Stelmaszyk, Maria Szarf. 

Niebanalna, bez nadęcia i patosu, niezwykle ciepła książka dla dzieci o ich prawach. Doskonała pomoc dla rodziców i nauczycieli, którzy na co dzień spotykają się z mnóstwem pytać swoich podopiecznych. Urokliwe, pełne humoru ilustracje Elżbiety Kidackiej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki