FANDOM

Ania Ostrowska
Ania Ostrowska
Informacje
Imię i nazwisko Anna Ostrowska
Rodzina Adam Ostrowski (ojciec)

Beata Ostrowska (matka) Bartek Ostrowski (brat) Aniela Ostrowska (babcia) Paweł Ostrowski (dziadek) Ryszard Ostrowski (wuj)

Miłość i związki -
Przydomki i imiona Anna Ostrowska, Ania Ostrowska, Ania,

Bzyk, O pani

Dodatkowe informacje
Występy (seria) Kroniki Archeo (seria)
Występy (tomy) I-VIII
Dzieci

(Od lewej strony): Ania, Mary Jane, Bartek, Jim, Martin

Anna Ostrowska - Jest jedną z dwojga dzieci państwa Ostrowskich (archeologów). Jej bratem jest Bartłomiej Ostrowski. To ona prowadzi Kroniki Archeo. Urodziny obchodzi 12 lipca.

Img022

Ania, Bartek i murzyn

Lubi rysować, szkicować i malować. Dzięki temu jest niezwykle uzdolniona plastycznie. Jej pokój przypomina pracownię, w której panuje iście artystyczny nieład. Dziewczynka nie lubi sprzątania. Twierdzi, że skoro tworzy w każdej wolnej chwili, to po co w ogóle chować materiały? Czasem ma nawet problem ze znalezieniem ubrań i nawet panna Łyczko, która się nią zajmuje, nie jest w stanie postawić małej artystki do pionu.

Ania Jagoda

Ania rozmawia z Jagodą Kłosek

Ania tak jak brat i rodzice interesuje się archeologią. Ma znacznie większą wiedzę z dziedziny historii niż jej rówieśnicy, a nawet więszkość osób w wieku Bartka. Dość dobrze posługuje się językiem angielskim, co (jak przyznała w I tomie) zawdzięcza pannie Ofelii

Mary Jane i Ania

Mary Jane i Ania

Odznacza się też dużą inteligencją i spostrzegawczością, a także - zapewne po mamie -
Ania pokoj

Pokój Ani

zapobiegliwością. Przepisuje i przerysowywuje wszystkie tropy prowadzące do skarbu. Dzięki temu jeden raz możliwe było jego odkrycie w najtrudniejszej sytuacji.
Ania maluje

Ania maluje w swoim pokoju

Ania ma bardzo dobre relacje ze swoją rodziną. Często działa z myślą o bezpieczeństwo rodziców, bez uzwględnienia swojego. Kiedy razem z przyjaciółmi wpadają na jakiś trop, zajmują się sprawą potajemnie, nie zwracając uwagi na zakazy dorosłych, zwłaszcza panny Ofelii. Owocuje to jednak niezwykłymi odkryciami.

Ona i Bartek to prawdziwe papużki-nierozłączki. Wszystko robią razem i nie lubią się rozstawać. Jednakże jak to rodzeństwo, czasem działają sobie na nerwy. Kiedy dzieci spędzały wakacje w posiadłości lady Carnarvon, Anię cały czas nawiedzały koszmary i przychodziła do brata, nie dając mu się wyspać. Ona natomiast nie lubi, gdy Bartek mówi do niej bzyku.

Ania jest bardzo uroczą osóbką i często nie można jej odmówić. Nawet jej wujek, Ryszard przyznał, że ma do niej szczególną słabość.

Jedną z jej najlepszych przyjaciółek jest Jagoda Kłosek, z którą Ania uwielbia spędzać czas. Po raz pierwszy poznaliśmy ją w I tomie, Kiedy wujek Ryszard przyjechał do szkoły Ani na Landorze.

Bardzo lubi płatki, nie wiemy jednak, jakiego rodzaju. Poznajemy ten fakt, gdy Bartek podaje siostrze jej ulubione płatki z mlekiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki