FANDOM

Hinkul
Hinkulkot
Informacje
Imię Hinkul
Zwierzę Kot
Rasa -
Kolor czarny
Właściciel - (samotny kot)
Dodatkowe informacje
Występy (seria) -
Występy (tomy) Hinkul na bezkociej wyspie

Hinkul - kot. jednak nie zwykły - jest słynnym podróżnikiem i wynalazcą. Mieszka na strychu starego, opuszczonego domu. Pewnego dnia, w piwnicach magazynu z książkami odkrył pożółkłą mapę, która, jak się później okazało, prowadziła do Skarbu. Na mapie złotą gwiazdką oznaczony był archipelag sześciu wysp, a pod gwiazdką widniało słowo "Skarb!". Kot szukał podobnego archipelagu w atlasie, ale nie znalazł go na żadnej mapie świata, które oglądał. Zaciekawił się zagadką, postanowił zająć się sprawą i odnaleźć Skarb. Podczas gdy wracał do domu z magazynu, zauważył porzuconą, starą wanienkę. Zabrał ją do domu i zbudował łódź. Z poszewki na poduszkę uszył żagiel. Przygotował spory zapas jedzenia i picia i niezwłosznie wyruszył w drogę. 

Na początku pogoda była piękna, a kot w świetnym humorze płynął po bezkresnych oceanach. Podczas, gdy opływał przylądek Horn, zaczął dąć wielki wiatr i rozpętały się straszne fale. Wtedy też złamał się maszt na jego łodzi. Dalsza podróż była niebezpieczna, jednak Hinkul nie chciał zawracać. Wielki sztorm szalał równo przez trzy dni i trzy noce, ale mimo to, Hinkul dzielnie przetrwał. 

Kiedy już stracił nadzieję, sztorm się niespodziewanie skończył. Zobaczył jednak, że wanienka była bardzo uszkodzona i miała dużo dziur. Nim zdążył zareagować, zaczął tonąć. Zdążł tylko spuścić do wody ponton ratunkowy i wskoczyć do niego. Niedługo później wanienka zatonęła. Zmęczony kot przez jeszcze wiele godzin dryfował po oceanie. W końcu, wycieńczony, zasnął. Gdy się obudził, zobaczył, że prąd przyniósł go na wyspę. 

Na plaży był ciepły, złocisty piasek. Rosły na niej palmy, drzewa i liany. Hinkul postanowił odnaleźć jej mieszkańców. Miał nadzieję na spotkanie jakiegoś kota, jednak szybko się okazało, że wyspa była bezkocia. Najpierw nie chciał zbytnio oddalać się od brzegu, ale postanowił mimo to spenetrować resztę wyspy. Podczas przedzierania się przez liany spotkał Perełkę. Spytała, co tu robi i skąd się tu wziął. Opowiedział jej wszystko o skarbie i pokazał mapę, która cudem się zachowała. Wróżka uświadomiła mu, że Hinkul już znajduje się na archipelagu, którego szukał - Archipelagu Wróżek. Na każdej z sześciu wysp mieszkały wróżki. Wróżka zgodziła się, żeby pomóc Hinkulowi w szukaniu Skarbu

Oboje szukali wszędzie. Kopali dołki, szukali w dziuplach, sprawdzili we wnętrzu wygasłego wulkanu, wpadli nawet w mrowisko, ale skarbu nie znaleźli. Gdy stracili wszelką nadzieję, usłyszeli dziwne odgłosy i podążyli za nimi. Z wysokiej skały spływał mleczny wodospad. Był to właśnie oznaczony na mapie skarb. 

Na Archipelagu Wróżek Hinkul spędził jeszcze kilka miesięcy. Do czasu, aż zaczął tęsknić za domem. Wróżki pomogły mu w zbudowaniu tratwy, którą kot załadował beczkami z mlekiem z wodospadu i wyruszył w drogę. Wraz z nim popłynęła Perełka, ciekawa, jak wygląda świat poza Archipelagiem. Zanim jednak dopłynęłi do domu, przytrafiło im się jeszcze wiele niezwykłych przygód...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki