FANDOM

Martin Gardner
Martin head.jpg
Informacje
Imię i nazwisko Martin Gardner
Rodzina Jim Gardner (brat)

Mary Jane Gardner (siostra)

Melinda Gardner (matka)

Edmund Gardner (ojciec)

Miłość i związki -
Przydomki i imiona Martin Gardner

Martin

Dodatkowe informacje
Występy (seria) Kroniki Archeo (seria)
Występy (tomy) I-VIII
Dzieci.jpg

(Od lewej strony): Ania, Mary Jane, Bartek, Jim, Martin

Martin Gardner - to jeden z dwóch dzieci-bliźniaków słynnych angielskich naukowców. Jego bratem bliźniakiem  jest Jim Gardner, ma też siostrę - Mary Jane.

Jest bardzo podobny do swojego bliźniaka, ma jasne, lekko rudawe włosy oraz mnóstwo piegów na nosie i policzkach.

Uwielbia przyrodę oraz poznawanie roślin i zwierząt. Nie może się zdecydować, czy w przyszłości wybrać zoologię, czy botanikę. Do nikogo nie odzywa się tak czule jak do zwierząt. Miał już m.in. żuka (Skrabiego) i hodowlę pająków. Wszystko, co jest związane z przyrodą intryguje go i ciekawi, zrobi wiele aby zobaczyć z bliska jakąś roślinę czy zwierzę. Poza tym świetnie jeździ konno, razem z Jimem trenują też szermierkę. W I tomie zdobyli mistrzostwo szkoły w tej dziedzinie.

Tak jak siostra, brat i rodzice, interesuje się archeologią. Ma dużą wiedzę w zakresie historii, aczkolwiek trochę mniejszą niż Mary Jane, Bartek i Ania. To inteligenty, ale dziecinny chłopiec i często działa bez przemyślenia konsekwencji. Jest też sarkastyczny.

Martin ma bardzo dobre relacje ze swoją rodziną. Często działa z myślą o bezpieczeństwo rodziców, bez uzwględnienia swojego. Kiedy razem z przyjaciółmi wpadają na jakiś trop, zajmują się sprawą potajemnie, nie zwracając uwagi na zakazy dorosłych, zwłaszcza panny Ofelii. Owocuje to jednak niezwykłymi odkryciami.

Img021.jpg

Mary Jane, Jim i Martin

On i Jim są do siebie bardzo podobni i łączy ich bliska relacja, chociaż Martin wydaje się trochę spokojniejszy, zapewne przez swoją pasję. Jim tylko raz miał tajemnicę przed bratem - kiedy zachował wachlarz młodości z czwartego tomu, a do lawy wrzucił puste pudełko i nikomu o tym nie powiedział. Poza tym 

chłopcy mówią sobie o wszystkim i wszystko razem planują, zwłaszcza kawały, które uwielbiają robić pannie Ofelii, czasem nawet niebezpieczne.

Z Mary Jane nie są tak blisko, ale bardzo się kochają, mimo że siostra często krzyczy na chłopców, może też uderzyć.

Ma ciotkę Lawinię i kuzyna Charliego. Gardnerowie nie dażą ich sympatią.

GaleriaEdytuj

  • Martin z bratem

Więcej z Fandomu

Losowa wiki