FANDOM

Ofelia Łyczko
Ofelia head
Informacje
Imię i nazwisko Ofelia Łyczko
Rodzina Wiktor Łyczko (ojciec)

Urszula Łyczko (matka)

Miłość i związki Ryszard Ostrowski (mąż)

Marek Flis (były narzeczony)

Przydomki i imiona Ofelia Łyczko

Ofelia

panna Łyczko

panna Ofelia

Dodatkowe informacje
Występy (seria) Kroniki Archeo (seria)
Występy (tomy) I-IX

Ofelia Łyczko - opiekunka do dzieci pracująca w rodzinie Ostrowskich. Opiekuje się Anią i Bartkiem, jest również ich korepetytorką. Opiekowała się nimi zwykle, gdy rodzicie gdzieś wyjeżdżali, co w przypadku ich zawodów znaczy, że pełniła tę funkcję często. Zupełnie przez przypadek zostaje zawikłana w zagadki i poszukiwania skarbów. Jest też bibliotekarką. Przyjaźni się z Beatą Ostrowską.

- Spójrz na niebo i powiedz, jakie chmury dzisiaj widzisz! (...) Przyjrzyj się dokładnie i powiedz, czy widzisz cumolonimbusy, cumulusy, cirrusy czy może stratusy?

- Zerusy.

—Ofelia Łyczko i Ania Ostrowska

Lubi czytać. Szczególnie romansidła. Gdy w VI tomie przestawia się na skandynawskie kryminały dochodzi do paru drobnych i poważnych incydentów. Po za tym bardzo lubi porządek. Gdy (w I Tomie) była na pustyni pod namiotem, tak go wysprzątała, że nie zostało w nim ani ziarnka piasku. Zaś w VII tomie sama przyznała, że jest pedantką. W I tomie dowiadujemy się, że nie potrafi ujeżdżać wielbłądów, nie wiadomo czy jeździ konno. W V tomie przyznała, że doskonale pływa.

Ponadto Ofelia bardzo dba o swój wygląd. Zawsze stara się mieć idealnie uczesane loki. Można powiedzieć, że ma na ich punkcie pewnego rodzaju obsesję.

Ofelia posiada również srebrną bransoletkę z którą nigdy się nie rozstaje. Jest to jej rodzinna pamiątka.

Img005

Bartek i panna Ofelia

Kiedy opiekuje się dziećmi używa dziwnych metod pedagogicznych, z których Jim i Martin nader uwielbiają żartować (III tom). W IV tomie Ania przyznała, że panna Ofelia czasami zapomina, że ona i Bartek nie są już małymi dziećmi. Opiekując się piątką przyjaciół często doprowadza ją do mniejszej lub większej irytacji (głównie z racji tego, że każe im myć uszy, czego Jim i Martin nie znoszą), lecz kiedy Gardnerowie spędzali wakacje w Polsce (III tom) Mary Jane odkryła drugą stronę panny Łyczko i jej królestwo - bibliotekę. Dziewczyna nie mogła jednoznacznie stwierdzić, na czym polegała zmiana, ale była widoczna. Uznała, że ktoś ją zaczarował. Ania przyznała wtedy, że tam rządzi panna Ofelia i tam czuje się najlepiej.

Ofelia jest piękną, młodą kobietą, jednak nie znamy jej dokładnego wieku. Nie bez powodu wpadła w oko Ryszardowi. Swoim urokiem oczarowała niejednego mężczyznę, co czasem się przydaje. Niemal w każdej części znajduje się dla niej nowy adorator, np. Gregory Griffin czy Bajardo Torres.

Mieszka w domu przy ulicy Kasztanowej 15. Jej miastem rodzinnym jest Poznań.

Obraz (61)

Ofelia w biurze

W III tomie dowiadujemy się, że Ofelia zaczęła darzyć głębszymi uczuciami swojego przyjaciela Ryszarda Ostrowskiego. W VII części w nietypowych okolicznościach się z nim zaręczyła i niebawem zostanie ciotką Bartka i Ani, co wręcz przeraziło bliźniaków. Jak powiedział młody Ostrowski "na to zanosiło się od dawna". Marzy o ślubie na zamku w Zalesiu i chce, żeby ojciec poprowadził ją do ołtarza, a Mary Jane i Ania zostały jej druhnami. Jak wszyscy jest zdania, że ona i Kasztelan idealnie do siebie pasują. "Nawiedzony kustosz i zwariowana bibliotekarka".

Płynnie posługuje się agnielskim i prawdopodobnie niemieckim, a możliwe, że zna także inne języki.

czwartym tomie przebrała się za Japonkę, aby widzieć spotkanie Beaty i Adama z Natoką Matsuzawą. W tej samej części zadzwoniła do detektywa Archera, by przekazać mu dość istotne informacje, co było ważnym posunięciem w całej sprawie.

Lęki i fobieEdytuj

Z I tomu dowiadujemy się, że cierpi na klaustrofobię, natomiast w VIII tomie (podczas jej lotu samolotem), że cierpi również na lęk wysokości (akrofobię). Nie dość, że nie znosiła startów i lądowań, to jeszcze nie mogła się zrelaksować w czasie spokojnego lotu.

Ulubione filmy, zespołyEdytuj

Jest fanką irlandziego zespołu muzycznego Clannad. Ma przynajmniej jedną ich płytę. Uwielbia film "Śniadanie u Tiffany'ego" z 1961 roku.

GaleriaEdytuj

  • Ofelia Łyczko