FANDOM

Zasady formatowania artykułów to zbiór zasad i norm działających standardowo na wszystkich Wiki, oraz tych dodatkowych tylko na Agnieszka Stelmaszyk Wiki. Wszystkich edytorów prosimy o zapoznanie się ze wszystkimi zasadami przed edycją lub dodaniem jakiejkolwiek strony. Wszystkie zasady zostały podzielone na punkty i podpunty, a taże udokładnione podanymi grafikami. Gdyby jakiekolwiek z zagadnień pozostawały nie jasne albo jeśli brak tu jakiegoś z wątków, prosimy o Kontakt z Adminem.

Tworzenie stron SeriiEdytuj

Do pojęcia "Serie" na Agnieszka Stelmaszyk Wiki zaliczamy wszystkie powiązane ze sobą książki (o najczęściej takim samym tytule przewodnim - tytule serii), których jest więcej niż dwie (czyli od 2+). Jedna książka nigdy serii nie tworzy.

Tworzenie stron dla seriiEdytuj

da

Tworzenie stron KsiążekEdytuj

Tworzenie stron dla książek jest na naszej wiki dzielone na kilka mniejszych podziedzin:

Tworzenie stron dla tomów istniejących seriiEdytuj

sd

Tworzenie stron dla książek nie połączonych z żadną seriąEdytuj

as

Tworzenie stron dla książek napisanych wspólnie z innymi autorami (wydań zbiorowych)Edytuj

sd

Tworzenie stron AudiobookówEdytuj

ds

Tworzenie stron dla audiobooków (CD, mp3 itp.)Edytuj

ds

Tworzenie stron BohaterówEdytuj

d

Tworzenie stron ZwierzątEdytuj

Przyklad-zwierze

stateczny wygląd infoboksu po wpisaniu danych

Tworzenie stron dla zwierzątEdytuj

Zwierzęta w książkach Agnieszki Stelmaszyk występują często, więc mają własny Szablon (infoboks) "Zwierzę". Jego rubryki powinny być wypełnione tak:

Infoboks "Zwierzę"Edytuj

title: Nie wpisujemy nic. Tytuł jest generowany automatycznie.

image: Tu możemy podać adres wcześniej przesłanego do bazy danych na wiki pliku lub grafiki. Musi to być grafika z widocznym na niej bohaterem (najlepiej tylko jednym).

Kiedy chcemy dodać grafikę wpisujemy następujący kod: 

Co po uzupełnieniu może wyglądać jak np.: 

Przez pojęcie "skrót" rozumiemy: .png, .jpg, .PNG i inne.

imie: Tu podajemy imię lub imię zwierzęcia (jeśli takie posiada). Np. "Szafir". Jeśli takiego nie ma, wpisujemy "-".

zwierzę: Tu podajemy, jakim zwierzęciem jest to, o którym piszemy. Pierwsza litera jest duża. Np.: Kot, Pies, Krowa, Szympans itp. Jeśli nie wiemy, jakim zwierzęciem jest bohater, o którym mówimy, zaznaczamy "-".

rasa: Zaznaczamy rasę, o ile ją znamy. Zaznaczana jest dużą literą. Np.: Mieszaniec, Yorkshire itp. Jeśli jej nieznamy - zaznaczamy "-".

kolor: Tu podajemy kolor zwierzęcia (małą literą). Np.: brązowy, szary, zielony, czarny w białe łatki (łaty) itp.

właściciel: To rubryka stworzona do dodania właściciela zwierzęcia. Jeśli jest wpisujemy jego imię i nazwisko i linkujemy do strony na wiki. Jeśli takiego nie ma, wpisujemy "-". Jeśli zwierzę jest mieszkańcem np. schroniska, piszemy - "- (mieszkaniec schroniska)".

wystepy seria: Zaznaczamy, w jakiej serii pojawiło się zwierzę. Linkujemy.

wystepy tomy: Zaznaczamy, w jakich konkretnie tomach tej serii (np. I, II, XX). Jeśli pojawia się w pojedynczej książce, nie powiązanej z żadną serią - wpisujemy jej tytuł w tej rubryce (w poprzedniej zaznaczając "-").

Tworzenie stron RoślinEdytuj

Przyklad-roslina

Ostateczny wygląd infoboksu po wpisaniu danych

Tworzenie stron dla roślinEdytuj

Rośliny są spotykane bardzo rzadko jako bohater w książce. Gdy jednak będzie taki wypadek, został do tego stworzony Szablon (infoboks) "Roślina". Jego rubryki powinny być wypełnione tak:

Infoboks "Roślina"Edytuj

image: Tu możemy podać adres wcześniej przesłanego do bazy danych na wiki pliku lub grafiki. Na grafice musi być widoczna roślilna.

imie: Tu podajemy imię lub nazwę (zależy od przypadku) rośliny. Np. "Watson".

gatunek rodzaj: Musimy podać gatunek i/lub rodzaj. W zależności od danych. Jeśli nie ma jednej z nich, to możemy zapisać: -, pelargonia lub kwiat, -. Jeśli wiemy oba, piszemy: kwiat, pelargonia.

właściciel: To rubryka stworzona do dodania właściciela rośliny. Jeśli takiego nie ma, wpisujemy "-". Jeśli jest - jego imię i nazwisko i linkujemy do strony na wiki.

wystepy seria: Zaznaczamy, w jakiej serii pojawiła się roślina. Linkujemy.

Tworzenie stron Miejsc (miasta, miejscowości)Edytuj

Tworzenie stron dla miejscEdytuj

Strona każdego Miejsca oprócz opisu powinna zabierać Infoboks (Szablon:Miejsce). Jego rubryki powinny być wypełnione tak:

Infoboks "Miejsce"Edytuj

Przyklad-miejsce

title
: Nie wpisujemy nic. Tytuł jest generowany automatycznie.

image: Tu możemy podać adres wcześniej przesłanego do bazy danych na wiki pliku lub grafiki. Musi to być logotyp miejsca (jeśli jest prawdziwe, patrz. punkt "prawdziwość") lub jego zdjęcie/ilustracja.

kategoria: Tu zaznaczamy jakiego typu jest to miejsce. Czyli np. w restauracji zaznaczymy "Restauracja". Inne przykłady to np.: Miasto, Kawiarnia, Miejscowość, Muzeum, Sklep.

prawdziwość: Miejsca zaprezentowane w książkach mogą mieć trzy typy: Fikcyjne, Prawdziwe lub Prawdziwe i Fikcyjne. Typ "Fikcyjne" stosujemy, gdy mówimy o miejscu, które powstało z wyobraźni twórcy i nie ma żadnego swojego odpowiednika o tej samej nazwie w rzeczywistości. "Prawdziwe, Fikcyjne" to określenie stosowane do miejsc, które zostały opisane w książce, co znaczy, że są fikcyjne, ale istnieje również miejsce o tej samej nazwie, blisko miejsca opisanego i jest do niego podobne. (patrz. rysunek). "Prawdziwe"  to określenie stosowane na Wiki bardzo rzadko. Jedynie w wypadku miejsc kluczowych w akcji, które są prawdziwe bez dodania żadnych elementów wymyślonych. Są to np.: Kraje, stolice państw, duże miasta lub miejscowości. W większości wypadków rekomendowane jest jednak użycie terminu "Prawdziwe, Fikcyjne".

występy: W tej rubryce zaznaczamy, w jakiej serii (jeśli to seria) wystąpiło to miejsce. Jeśli to pojedyncza książka to zaznaczamy jedynie jej tytuł (oczywiście linkując do strony książki/serii).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki